10 april 2007

De eerste schreden...

Welkom op mijn e-learning blog. Ik vond dat het tijd werd om mijn ervaringen met e-learning en wat ik links en rechts erover lees bij elkaar op één plaats te zetten.

Ik zie computers en e-learning zeker niet als dè oplossing voor alle vragen waar het onderwijs zich voor gesteld ziet. Wel denk ik dat de mogelijkheden die de computer en Internet bieden lang niet altijd optimaal benut worden - deels door angst voor het nieuwe, deels door onbekendheid met de mogelijkheden. De tegenwoordige "homo zappiens" leerling is inmiddels zo bekend met de computer, dat die het ook als een normaal hulpmiddel ziet.

Voor mij is een computer net een hamer: een stuk gereedschap waarmee je hele mooie dingen kunt maken - als je tenminste geleerd hebt hoe je ermee om moet gaan.

Met deze blog wil ik iedereen die worstelt met de keuze voor e-learning (of die al gekozen heeft en nu wilt weten wat de mogelijkheden zijn) hulp en uitleg bieden uit mijn eigen ervaring. Ook wil ik een plek bieden waar wetenschappelijk onderzoek over e-learning uit onderwijskundige hoek gepresenteerd wordt in een duidelijke vorm.

Geen opmerkingen: