17 mei 2007

Google kan heel wat meer.

Omdat één van de docenten van het Erasmuscollege (waar ik werk) tijdens een bijeenkomst opmerkte dat zowel leerlingen als docenten niet echt alle mogelijkheden van Google kenden om iets te vinden, ben ik zelf ook eens op onderzoek gegaan. Het blijkt dat er wel veel informatie bestaat, maar die informatie staat op diverse plekken en is deels in het Nederlands en deels in het Engels. Daarom ben ik zelf maar aan het schrijven gegaan.

Het resultaat is een PDF-bestand van 2 A4tjes met de (naar mijn mening) handigste zoektips voor Google, met name voor gebruik op een middelbare school. Voor de volledigheid heb ik er ook nog een kort stukje over Wikipedia bijgezet.

Misschien hebben ze er iets aan - ik benieuwd naar de reacties. Wil jij kijken wat ik gedaan heb? Klik op deze link om de PDF te openen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Complimenten voor de PDF! Inderdaad een goede toevoeging op de Google Cheat Sheet.

De verticale zoekmachines die je noemt (afbeeldingen, video's, etc.) worden vanaf nu ook geïntegreerd in de 'hoofd' zoekmachine van Google, zoals vorige week gelanceerd als Google Universal Search