20 mei 2007

User Generated Content

...oftewel: zelf informatie publiceren

Op zoek naar de hoeveelheid "push" en de hoeveelheid "pull" van internet-gedrag (een vraag die ik mezelf stelde in het item over de 20 meest populaire websites) kwam ik een leuk onderzoek tegen. Hieronder een staatje uit dat onderzoek met zowel het actieve als het passieve gebruik van internet.

Wat opmerkingen om het staatje beter te kunnen begrijpen:

1. We hebben het hier over onderzoek uit de USA.
2. De activiteiten zijn niet "exclusief", oftewel er wordt geen verdeling gegeven over of het één vaker voorkomt dan het ander.
3. De gegevens percentages zijn gebaseerd op de antwoorden in de categorieën "vaak" (frequent) en "af en toe" (occasional).
4. Het staatje is gesorteerd in aflopende volgorde op de laatste kolom (totaal).
5. Merk op dat er grote verschillen zijn in activiteiten per generatie.

Ik laat de gegevens eerst wel even verder tot me door dringen, voordat ik conclusies ga trekken en mijn mening ga geven. Ok, vooruit dan, toch alvast maar twee conclusies:
1. Het is opmerkelijk (maar niet verrassend) dat bijna alle activiteiten het sterkst vertegenwoordigd zijn bij de 13 tot 24-jarigen (Millennials), met uitzondering van "Participating in auction sites" (eBay en dergelijke) en "Seeking financial/investment information", waar de 3 andere generaties allemaal hoger scoren. De laatste vind ik overigens niet helemaal eigenaardig.
2. Dat ruim één derde van de Millennials aangeeft een eigen website en blog te onderhouden verrast me wel. (Tenzij dit een weerspiegeling is van de populariteit van sites als mySpace en Hyves.)

(Klik op de afbeelding om die iets groter en leesbaarder te krijgen.)



Bron: eMarketer.com. (klik op de link voor meer info uit dit onderzoek)