11 mei 2007

Seminar over Second Life te volgen in... Second Life

Gistermiddag van 13:30 tot 17:30 , op uitnodiging van Johan2 Trilling (van Hogeschool Windesheim in Zwolle) een seminar gevolgd over Second Life. Video en audio werden weergegeven op de videowall van Windesheim in Second Life. Op de site van de organisator (DMA Studio's) zal binnenkort de volledige video te zien zijn.

Zeker interessant. Een deel had ik al zelf gevonden via Google, een deel had ik zelf ook al verzonnen (gewoon gezond verstand). Toch leuk om te zien hoe men er mee bezig is. In het beging nog wat technische problemen met het geluid dat voortdurend wegviel, maar na het eerste uur liep alles probleemloos. Aan het eind nog een soort Droste-effect: in de live presentatie schakelden ze over naar de ruimte van Windesheim in Second Life, waar ik stond te kijken naar hun presentatie, zodat ik mezelf (lees: mijn Avatar) dus weer in de presentatie zag opduiken.

"Education" in Seconde Life kwam hier en daar ook nog kort aan de orde. Ik heb zelf inmiddels twee training sessies gevolgd: eentje over het bouwen van een tafeltje en eentje over het bouwen van een wijnfles. Leuke sessies, enthousiast gegeven, veel ruimte voor zelf experimenteren en vragen stellen. Er wordt genoeg geëxperimenteerd met training in Second Life: bedrijven als Cisco en Microsoft hebben ruimtes waarin ze trainingen en lezingen geven en waar alleen genodigden toegelaten worden. Kortom: afstandsleren.

By the way: mocht je me zoeken: in Second Life heet ik Frankb1 Beattie.

1 opmerking:

Eduard Blacquière zei

Kijk aan, je wordt al een ervaren second liver! Alles ook nog steeds goed in je First Life? ;-)