13 juni 2008

Verplichte kost voor iedere leraar?

Via een reactie op mijn vorige bericht over het bouwen van websites kwam ik terecht op een van de sites van Fontys. Daar zag ik een link naar een video met als titel "The last lecture". Een Amerikaanse professor van 47 jaar heeft terminale kanker en wil, als een soort erfenis, zijn laatste lezing geven. De titel van die lezing is "Het bereiken van de dromen die je als kind had". (De onderstaande video is op YouTube inmiddels 2,7 miljoen keer bekeken.)

De lezing gaat inderdaad over zijn dromen als kind, maar veel meer nog over de reis die hij in zijn leven heeft afgelegd en vooral wat hij daarvan geleerd heeft. Ik heb de hele video (ruim vijf kwartier) zojuist bekeken en ik vind hem zo inspirerend op verschillende niveaus dat ik hem graag wil delen. Mocht je een verloren uurtje hebben, neem dan de tijd om te kijken. Probeer niet alleen op de inhoud te letten, maar ook op de presentatie en de manier waarop Randy Pausch zijn verhaal vertelt.

Wanneer je de volledige tekst wilt nalezen dan kan dat via de link naar dit PDF-bestand. Meer informatie over Randy Pausch en zijn werk en lezingen vind je hier.

Geen opmerkingen: