19 juni 2007

Internet verlaagt mijn productiviteit

Zoals ik ergens in een reactie op een blog las: "nou was ik net weer lekker productief en nou lees ik weer over nieuwe interessante tools". Zo vergaat het mij bijna dagelijks.

Dus om de productiviteit van wie dit leest ook meteen om zeep te helpen daarom hier meteen maar 3 nieuwe sites met "juweeltjes".

1. Op gliffy kun je online(!) de fraaiste flowcharts en diagrammen maken. Dus geen (dure) software meer nodig, je hoeft niets te installeren en de kwaliteit is subliem.
2. xFruits is een voorbeeld van MashUp: een manier om informatie te verzamelen, te filteren aan de hand van je eigen criteria en die informatie dan in een door jou te kiezen vorm weer te geven. Weer een mooi staaltje Web 2.0 (althans volgens wat ik denk dat dat inhoudt...).
3. En ook eentje van Yahoo (ja, die bestaat ook nog): Pipes. Ook Pipes stelt je in staat om je eigen gegevens samen te stellen gebaseerd op diverse bronnen.

Geen opmerkingen: