22 juni 2007

Je eigen virtuele krant

Sinds een paar maanden heb ik met iGoogle mijn persoonlijke Internet pagina. Echt handig: ik krijg de informatie die ik wil zien keurig gepresenteerd in één scherm, inclusief diverse zelfgekozen RSS feeds via Google Reader. Ik kan zelf aangeven wat ik wil zien, waarbij ik kan kiezen uit een paar honderd groepjes.

Een alternatief voor iGoogle is NetVibes. Een soortgelijke opzet maar met een interface die een stuk sexier is en zeer uitgebreid instelbaar naar je eigen smaak en voorkeuren. Ik weet nog niet wie van de twee gaat winnen... (Update: Netvibes is op het moment extreem traag, misschien omdat het nog in beta is.)

Ik lees eigenlijk al jaren geen kranten meer. Vroeger had ik èn een abonnement - eerst op NRC (boring!) daarna op het Vrije Volk - en kocht ik op zaterdag altijd 3 of 4 landelijke kranten. De laatste 7 à 8 jaar haal ik al mijn nieuws van Internet (en af en toe een beetje van teletekst). Met tools als iGoogle en NetVibes is het nog eenvoudiger geworden om mijn eigen virtuele krant samen te stellen, met precies die informatie die mijn interesseert - dus voor mij zonder sportkatern.

Geen opmerkingen: